Il buono, il brutto, il cattivo (1966, Sergio Leone)

Filmul ăsta mi-a deschis apetitul pentru western, eu nefiind un fan înrăit al genului. Trebuie să recunosc, este construit excepţional: personaje bine conturate, muzica te ţine conectat la acea atmosferă, prim-planuri în care vedem teama, dorinţa de răzbunare, lăcomia.

Unele replici sunt chiar memorabile și haioase: dacă vrei să tragi, nu mai sta la discuţii. Altfel zis, trage când ai ocazia, altfel eşti mort. Mai sunt şi alte scene pline de umor, dar totul este bine dozat. Mi-au plăcut nonşalanţa lui Blondie, disperarea şi felul în care-şi schimba atitudinea Urâtul dar şi viclenia din ochii Răului. Cei trei rămân pe scenă până-n final dar simpatia o atrage Blondie (Clint Eastwood) încă de la început.

O altă scenă memorabilă este cea în care Urâtul fuge prin cimitir ca să găsească aurul. Nu se puteau ilustra mai bine aviditatea, egoismul şi perfidia. Era ca şi cum cei morţi au treburile lor iar cei vii aleargă după lucruri care pe morţi nu-i mai interesează şi nu le mai folosesc.

Pe lângă acţiune, filmul lasă loc şi altor interpretări. Scena cu războiul mi s-a părut iar semnificativă. Spune chiar Blondie la un moment dat: nu am mai văzut niciodată atâţia oameni la un loc luptîndu-se. Era ca şi cum ar spune că luptă degeaba. De fapt, dintotdeauna oamenii au luptat pentru aceleaşi lucruri numai că s-au schimbat mereu condiţiile/circumstanţele.

Nota mea: 9

One thought on “Il buono, il brutto, il cattivo (1966, Sergio Leone)

  1. guiu catalin May 2014 at 15 Reply

    tota seria de filme in care e protagonist eastwood sunt prefertaele mele mereu incordati cu mainile si ochii pe pistoale

Leave a Reply

