Nuovo Cinema Paradiso 1988, Giuseppe Tornatore

Un film nostalgic dar senin. Viața lui Toto este prezentată din mai multe unghiuri: copilăria și pasiunea pentru film, adolescența și iubirea ideală, realitatea și pragmatismul. Cinema Paradiso este locul unde Salvatore și-a proiectat visele pe ecran, de aceea este atât de emoționat când își aduce aminte de trecut. Nu avea cum să o reîntâlnească pe Elena. Ar fi însemnat că filmele se împlinesc iar fata era povestea lui de dragoste, un personaj care a prins viață dar a dispărut de pe scenă prea repede. Un film sentimental și valoros pentru ceea ce trezește în inima oricărui cinefil.

Nota mea: 9

2 thoughts on “Nuovo Cinema Paradiso 1988, Giuseppe Tornatore

  1. Eduard Mihail Stefan September 2011 at 20 Reply

    O minunatie de film. Unul din regizorii mei preferati. Ma bucur ca ti-am gasit blogul. Imi place foarte mult, felicitari ! Imi plac foarte mult regizori ca Tarkovski, Mikhalkov, Klimov, Kurasawa, Tornatore, Antonioni, Almodovar si multi, multi altii. Poate vom avea ocazia sa conversam🙂
    Ma bucur foarte mult ca am gasit un blog atat de bine organizat. Inca sunt la inceput cu aceasta pasiune pentru filme si de aici pot afla multe lucruri.

    • Ana Ayana September 2011 at 23 Reply

      Și eu mă bucur că-ți place. Încerc să scriu impresiile cu care rămân după vizionare, pe scurt, fără înflorituri.

Leave a Reply

