Black Swan 2010, Darren Aronofsky

Darren Aronofsky este un regizor bun. M-am uitat la Black Swan în primul rând din acest motiv. Judecînd numai după trailer, nu m-am simţit atrasă de film prea tare dar… Surpiza a fost Natalie Portman. Ea a dat filmului acel aer aparte şi umbra filmului ce te urmăreşte mult timp după vizionare.

M-au enervat însă instabilitatea, frica şi momentele când era slabă. Nu mi-a părut puternică nici măcar în final când spunea că a atins perfecţiunea. Pur şi simplu a trecut dincolo de realitate, s-a transformat radical. Foarte bună scena cu lebăda neagră, acolo unde se vedeau aripi în umbrele de pe perete.
Aronofsky a mai subliniat şi mârşăviile pe care le fac cei care aspiră la roluri preţioase. Teama de a nu fi dat la o parte pentru cineva mai bun este bine exploatată aici dar nu înţeleg un lucru: dacă era o balerină atât de bună, de ce-i lipsea încrederea în sine?

Ce nu mi-a plăcut la film au fost scenele explicite cu fanteziile Ninei, cu masturbările eşuate, momente în care nici acolo nu putea să se relaxeze. Cred că Aronofsky a mizat pe aceste scene picante pentru a atrage public de toate categoriile. Au fost la un moment dat personaje care spuneau că nimeni nu mai merge la balet în ziua de azi. Regizorul a ales această strategie pentru a arăta o altă faţă a baletului dar mi s-a părut forţată şi cam ieftină.

Nota mea: 8

Leave a Reply

