Bitter Moon 1992, Roman Polanski

O relație pasională, dusă la extremă. Mimi (soția lui Polanski în viața reală, Emmanuelle Seigner) se lasă devorată de tigru (Peter Coyote) până la capăt. Ura nu se poate naște decât dintr-un sentiment puternic. Cei doi au aruncat în foc tot combusibilul până când s-a dezechilibrat balanța. Ceva îmi spune că pentru Nigel (Hugh Grant) și soția lui totul a servit ca lecție, un liant pentru a aprinde din nou flacăra ce i-a unit.

Filmul lasă lasă un gust amar însă atinge subiecte sensibile: cât durează o relație, de ce moare, ce o distruge? Oricum, dintre toate filmele lui Polanski văzute până acum, ăsta mi se pare cel mai bun.

Nota mea: 8

Tagged: , , ,

2 thoughts on “Bitter Moon 1992, Roman Polanski

  1. intothelabyrinth21 January 2012 at 23 Reply

    L-am văzut acum foarte mult timp, deci nu garantez că impresiile mi s-au păstrat nealterate. Dar de două lucruri sunt sigur: unu, că atunci vedeam viaţa ca pe ceva care ar trebui să fie foarte pur, model de inocenţă şi ingenuitate, şi astfel de tentative de artă ”neagră” mi se păreau aproape reprobabile; însă cu trecerea timpului gusturile mi s-au mai schimbat (ex. a început să-mi placă tot mai mult Poe); probabil că şocurile din viaţa personală a regizorului s-au resimţit şi în opera sa. Şi al doilea, şi mie mi s-a părut unul dintre cele mai bune filme ale sale (în pofida oscilaţiilor de receptare a sa de care aminteam). Per total, l-aş include precis pe lista celor 100 de filme de văzut neapărat într-o viaţă😀. PS: Ana, TE ROG să vezi filme de Alejandro Amenabar şi să-l incluzi la regizorii spanioli. Sunt subiectiv pt. că e regizorul meu preferat, dar şi obiectiv este unul care a adus ceva foarte nou în cinema-ul actual. În afară de Mar Adentro (mi-am amintit că despre acesta am vorbit), a mai regizat Abre los Ojos, The Others, Thesis şi Agora…

  2. Ana Ayana January 2012 at 20 Reply

    O să țin cont de Amenabar. Am văzut și Abre lor ojos🙂

Leave a Reply

