Biutiful 2010, Alejandro González Iñárritu

Un film amar și-n același timp strălucit. O dată pentru că smulge din realitate momentele crude și mai apoi, pentru albul iminent de după. Realitatea devine o pârtie a sufletului. Lumea nu se termină, datoriile se transformă. Iñárritu e schimbat dar nu foarte mult. O cerea cazul de față, un subiect sensibil: atitudinea unui om în fața ultimilor pași prin viață. A păstrat esențialul: alienarea, nepăsarea în fața celorlalte ființe umane, rasismul, neputința omului de a trece peste greșeli, etc. Cu acest rol Javier Bardem intră definitiv pe lista actorilor mei preferați, mai ales după ce l-am văzut în Mar Adentro și No Country for Old Men.

Nu i-am acordat o notă mai mare pentru că am așteptat foarte mult acest film și nu s-a ridicat la înălțimea standardelor cu care regizorul și-a obișnuit fanii. Unul dintre fani scriind chiar acum că se putea și mai bine. Dar ăsta e subiectul și nu putem reproșa nici lungimea filmului. În 148 de minute te transformi, intri în pielea personajului. Poate și-a dorit mai mult sentiment și uite că i-a reușit. Nu spune nimeni că sentimentele trebuie să fie toate pozitive, nu? Cu siguranță din acest motiv Biutiful va trece neobservat iar lumea va merge la cinema să vadă filme-popcorn.

Nota mea: 7

3 thoughts on “Biutiful 2010, Alejandro González Iñárritu

  1. Movie Zone August 2011 at 11 Reply

    o asemenea frumusete de film,merita un ban dat la cinema…🙂

    • Ana Ayana August 2011 at 15 Reply

      eu pe toate le-aș vedea la cinema🙂

  2. Alex October 2013 at 19 Reply

    Inarritu a prevestit moartea cu imagini de o rara frumusete. Am iesit trist din cinematograf, dar incantat. Pentru mine a fost mai emotionant decat celelalte filme si prezenta lui Bardem a contat enorm. Important e ca mi-a nuantat viziunea asupra tragicului, care nu mai e atat de urat. Intr-un fel e bine ca multa lume a ramas doar cu popcornul in stomac.

Leave a Reply

