Casablanca (1942, Michael Curtiz)

This slideshow requires JavaScript.

Să-mi fie rușine! Am văzut acest film abia ieri în timp ce alții știu replici întregi din el. Acum înțeleg de ce! Scenariul este impecabil, prestația actorilor de nota 10, deznodământul asemenea. Să nu mai spun de umorul fin, presărat cu gust. Cred că nu l-am văzut până acum deoarece aveam senzația că e un film cam siropos. Dar până nu vezi ceva, mai bine nu te pronunți deloc. Nici măcar după comentariile altora.

Acum am înțeles rugămintea mai cântă o dată, Sam. Câtă putere poate avea memoria unui cântec!

You must remember this
A kiss is still a kiss
A sigh is still (just) a sigh
The fundamental things apply
As time goes by

Woman needs man – and man must have his mate
That no one can deny

Pentru a nu introduce spoilers mă opresc aici. Închei cu una dintre cele mai bune replici din istoria cinematografiei:

 If that plane leaves the ground and you’re not with him, you’ll regret it. Maybe not today. Maybe not tomorrow, but soon and for the rest of your life.

Nota mea: 9.50

2 thoughts on “Casablanca (1942, Michael Curtiz)

  1. ivanovele August 2011 at 12 Reply

    Ador marturia ta! “Cata putere poate avea memoria unui cantec!”

  2. Cantemir September 2011 at 15 Reply

Leave a Reply

