The man without a past (2002, Aki Kaurismäki)

Ce ai face dacă ai rămâne fără memorie? Ești nevoit să iei de la zero totul: casă, masă, prieteni, sentimente, etc. Personajul nostru nu numai că privește viitorul cu încredere, dar devine un alt om. Este nevoit să-și construiască o identitate nouă. Asta nu-l demoralizează și nici nu-l împiedică să vadă partea plină a paharului. Viața merge înainte, nu înapoi. Desigur, poate nu mai ține minte tabla înmulțirii dar știe că plantând doi cartofi în pământ, vor ieși mai mulți. Lumea modernă, spune el, trăiește numai prezentul, în timp ce omul de la țară trebuie să se gândească la viitorul recoltelor sale. Recolta omului fără memorie este vastă: un sărut furat, ce va trezi sentimente în inima femeii de care s-a îndrăgosit, o speranță oferită unor cântăreți de jazz, un cămin cald oferit unui câine pe nume Hannibal, etc.

Este prima dată când văd un film în limba finlandeză, ceea ce-i dă o notă oarecum stranie pentru că ai senzația că oamenii sunt veniți de pe o altă planetă. Finlandeza nu seamănă cu niciuna dintre limbile pe care le pot recunoaște cu ușurință. Dar nici nu sună rău. Trebuie să menționez coloana sonoră (energică și optimistă) și piesa asta, la care efectiv am intrat în atmosfera filmului.

Nota mea: 8.50

Tagged:

6 thoughts on “The man without a past (2002, Aki Kaurismäki)

  1. Denisa December 2011 at 15 Reply

    Nu am auzit de filmul acesta pana acum, dar tema ma intereseaza. Multumesc pentru recenzie, il voi cauta si viziona

    • Ana Ayana December 2011 at 14 Reply

      Să-mi spui dacă ți-a plăcut🙂

      • Denisa December 2011 at 17

        Acum l-am terminat de vazut, mi-a placut. Mi-a dat si fiori, recunosc, dar cel mai mult mi-a dat de gandit.
        Multumesc pentru recomandare

  2. chrysallidis December 2011 at 22 Reply

    îţi multumesc pentru recomandarea asta! un film exceptional!

  3. Zăvoi April 2012 at 13 Reply

    Mă chinui de ceva vreme să văd acest film, dar ceva nu m-a atras la el, nu știu de ce. Acum, după ce îl văd aici la tine și după ce m-ai făcut să ascult muzica cu siguranță îl voi pune pe lista vizionări urgente.

    • Ana Ayana April 2012 at 13 Reply

      În acest caz, aștept impresiile de după. Eu l-am văzut cu plăcere, este o gură de aer proaspăt în lumea comediilor romantice.

Leave a Reply

