Yi Yi (2000, Edward Yang)

A one and a two, filmul lui Edward Yang, stătea de ceva timp în lista mea cu filme de văzut. L-am evitat pentru că nu am întotdeauna răbdare să mă uit la filme asiatice (ca să fiu mai precisă, e un film taiwanez). Trebuie să recunosc, nu am rămas atât de impresionată pe cum mă așteptam. Poate că de vină este lungimea filmului (aproape trei ore!!) și lentoarea cu care personajele își dezvăluie frământările.

Interesul meu s-a îndreptat către povestea de dragoste ce nu a mai avut loc și puștiul care vroia să le arate oamenilor ceea ce ei nu văd.

De ce ar renunța cineva la persoana pe care o iubește? Asta te întrebi pe parcursul filmului dar, regizorul lasă, în cele din urmă, răspunsurile la alegerea noastră. Se prea poate ca o alegere făcută în tinerețe să fie de fapt aceeași alegere, în orice moment al vieții. Totul ar putea să te ducă spre același final. Se mai poate, însă, o alegere să fie greșită și totul să ducă spre aceleași căi din labirint.

Băiatul care fotografia cefele oamenilor mi-a plăcut cel mai mult. El vine cu ideea de a imortaliza ceea ce nu este în fața ochilor noștri, dorește să aducă ceva nou acolo unde totul pare a se cimenta în obișnuințe.

Viața devine un monolog interior. Personajele descoperă că nu au ce să-și spună. Cine este cu adevărat apropiat ție? Acestea sunt câteva dintre ideile cu care rămân după vizionare. Nu este chiar genul de film pe care să-l recomanzi oricui. Ori trebuie să-ți placă foarte mult cinematografia taiwaneză, ori trebuie că te poți opri la Yi Yi doar din dorința de a vedea ceva nou, mai puțin comercial.

2 thoughts on “Yi Yi (2000, Edward Yang)

  1. Dl.Goe December 2013 at 18 Reply

    @Ana – Doresc sa-ti urez Craciun fericit si la multi ani alaturi de toti cei dragi din ambele realitati, cea reala si cea viruala. Cu drag dl. Goe!

  2. Ana Ayana January 2014 at 12 Reply

    Multumesc frumos, Goe. Abia acum am vazut mesajul🙂 Un an frumos sa ai!

Leave a Reply

