Guardians of the Galaxy (2014, James Gunn)

Am știut că o să-mi placă gardienii încă de când am văzut trailer-ul. Avea cam toate ingredientele unui feel good movie: personaje simpatice, replici coapte bine, un scenariu oarecum văzut și-n alte filme dar adaptat cu ironie (conflicte intergalactice și dorința de putere supremă în detrimentul planetei).

Pe scurt, Peter (interpretat de Chris Pratt, cunoscut pentru rolul principal din Her) fură un glob periculos (ce se dovedește a fi piatra infinitului), râvnit de toți deținătorii de tron și sceptru din univers. Ba pe listă ar mai intra și deținătorii de arme atotștiutoare, temuți din acest motiv. Urmăririle vor fi cu multe răturnări de situație. Lui Peter i se vor alătura inițialii adversari: Gamora – femeia instruită să lupte, un raton inteligent și cu simțul umorului (vocea lui Bradley Cooper), un umanoid în formă de copac (vocea lui Vin Diesel) și Drax – Dave Bautista, luptător de wrestling în viața reală.

Fiecare dintre cei cinci are șarmul său. Peter nu se desparte de walkman-ul său nici măcar atunci când este în misiune. Gamora este suspicioasă dar sensibilă. Ratonul Rocket știe să creeze planuri minuțioase de evadare. Groot nu știe să vorbească dar este atent la nevoile celorlalți. Drax învață că ura se poate transforma în pace, dacă știi să-ți direcționezi sentimentele.

Câteva replici chiar merită menționate. Restul trebuie văzut!

Nota mea: 8

guardians of galaxy

Gamora: I’m a warrior, an assassin. I don’t dance.

Peter Quill: Really? Well, on my planet, we have a legend about people like you. It’s called Footloose. And in it, a great hero, named Kevin Bacon, teaches an entire city full of people with sticks up their butts that, dancing, well, is the greatest thing there is.

Gamora: …Who put the sticks up their butts?

***

Peter Quill: [about Gamora] She betrayed Ronan, he’s coming for her. That’s when you…

[draws his finger across his throat in a cutthroat gesture]

Drax the Destroyer: …Why would I want to put my finger on his throat?

***

Rocket Raccoon: Why would you want to save the galaxy?

Peter Quill: Because I’m one of the idiots who live there!

 

10 thoughts on “Guardians of the Galaxy (2014, James Gunn)

  1. Marius August 2014 at 06 Reply

    Frumoasa descriere. Din traileru pe care l-am vazut pare un film super.Sper sa nu ma insel ca am mai patit de astea. Din numele filmului Gardienii Galaxiei suna frumos si precis se o sa fie actiune multa, mai ales ratonul ala🙂

  2. Ana Ayana August 2014 at 09 Reply

    Păi mergi să-l vezi, apoi știi dacă te-ai înșelat sau nu😀

  3. […] Ayana de la Numai Filme a vazut ‘Guardians of the Galaxy’ si i-a dat nota 8: ‘Am știut că o să-mi […]

  4. B. Eugen November 2014 at 17 Reply

    Merita o nota de mijloc, multumita scenariului care aduce oarecum a aventura, ceea ce e deja destul de mult pt. noianul de filme fara cap si coada cu note mari. Dar, ma rog, cand panoplia de filme tembelizate sf au toate 6-7 pe imdb, vrand nevrand ii dai mai mult. Te raportezi la ce ai.
    Ratonul cred ca e om, lasa in decursul actiunii sa ii scape mici referinte la suferintele cumplite la care a fost supus in cadrul procesului de recombinare genetica/biologica.

  5. Drugwash December 2015 at 12 Reply

    Poate ajung să-l văd şi eu cîndva curînd, cam am nevoie de ceva care să-mi ridice colţurile gurii, că prea s-au lăsat în jos de o vreme.

    De-ai scrie şi tu mai des… de-aş şti de ce nu-mi apăreai în lista de follow…

    • Ana December 2015 at 22 Reply

      Uită-te, nu mai amâna. Pe zi ce trece îi crește nota pe imdb. Știu că asta nu are relevanță pentru tine dar măcar pentru colțurile alea, să facă niște valuri😀

      • Drugwash December 2015 at 22

        Hehe, nu ştiu că eu fac exact invers, mă uit la cele cu note cît mai mici?😛😀
        Hai că poate reuşesc în seara asta, dacă nu mi se trag obloanele prea devreme. O să-ţi povestesc încotro s-au îndeptat colţurile.😉

      • Drugwash December 2015 at 20

        Hai că am reuşit să-l văd. A fost pe muche. Cred că se încadrează perfect stilului ‘Marvel’. Am rîs sincer la cîteva faze. Mi s-a părut un pic cam prea serios în zona bătăliei finale dar poate asta doar a păstrat echilibrul per total.
        Una peste alta e un film antrenant care te face să pleci zîmbind din sala de cinema (sau din fotoliu, după caz).🙂

        P.S. M-a ofticat faptul c-au vopsit-o pe Zoe Saldana – o prefer natur, mi-e simpatică de cînd cu noile Star Trek.😉

      • Ana December 2015 at 20

        Aha, deci ți-a smuls câteva zâmbete. Mă bucur🙂 Zoe colorată sau necolorată, tot Zoe ie. Așa i-a fost scris… Rolul.

      • Drugwash December 2015 at 20

        Hehe, dacă nu citeam pe generic zău de-aş fi recunoscut-o pe fătucă, mai ales că mi-e antipatică rău culoarea respectivă aşa că nici n-aş fi băgat-o în seamă.🙂
        Săru’ mîna de recomandare şi mai aştept şi altele de aceeaşi factură.😉

Leave a Reply

